Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05 09:40 - Здравето – най-важният аспект в живота. Правилното хранене – основен стожер за здравословен живот.
Автор: designyourlife Категория: Други   
Прочетен: 70 Коментари: 0 Гласове:
0



 Здравето – най-важният аспект в живота. Правилното хранене – основен стожер за здравословен живот.

 

Здравето е първостепенният дълг в живота“

Оскар Уайлд

 

            Доброто здраве е най-голямото благословение на живота. Животът се превръща в кошмар, когато имаме здравословни проблеми. Здравето е като скачен съд със всички останали сфери на живота. Нищо не ни носи удовлетворение, когато изпитваме физическо страдание.

            Човешкото тяло непрекъснато се стреми да бъде здраво, това е неговия естествен баланс. С нашите навици, обаче, ние често му пречим и колкото и съвършена машина да е организма ни в един момент се оказва затормозен. Цялото тяло е система – самопречистваща се, самолекуваща се, и самоподдържаща се.

 

            Но какво е нужно за да бъдем в добро здраве? Как да не пречим на тялото си да бъде здраво? Как да го поддържаме, как да бъдем винаги здрави и жизнени. Има ли закони, има ли тайни, които да постигнат тази цел или доброто здраве е въпрос на късмет и добри гени?

 

            Първият стожер в здравословния начин на живот е Правилното хранене.

 

            В съвеременното ежедневие изпълнено с напрежение и стрес правилното хранене е от изключително значение. Множеството консерванти в храните, изкуствените есенции, замразяването на храни, бързата закуска създават култура на неправилно и вредно хранене навсякъде около нас. Заляти сме с реклами на пържени картофки, сладки понички, полуфабрикати, сготвящи се за 10 минути. В един момент осъзнаваме, че нещо не е наред и се опитваме да го поправим с диети и изтощителни тренировки във фитнеса. Но след месец отново сме на изходна позиция, защото промяната, която се опитваме да извършим „набързо“ пречупва волята ни.

           

            Намалете захарта!

 

            От средата на XIX век до наши дни консумацията на захар е нараснала над 5 пъти. Организмът ни може да се справя с по-малко приета захар, но не и с повече.  Тази захар бързо се трансформира в мазнини, които се наслагват по тялото ни. Докато ние естествено имаме влечение към сладкото, рафинираната захар е много вреден продукт. Захарта е посочена като един от главните виновници за сърдечносъдови заболявания, лошо храносмилане, зъбни проблеми и множество други сериозни оплаквания.

            Захарта е с високо съдържание на фруктоза, което може да претовари черния дроб

За да разберете какво е толкова лошо за захарта, тогава трябва да разберете от какво се състои. Преди захарта да влезе в кръвообращението от храносмилателния тракт, той се разбива на две прости захари - глюкоза и фруктоза. Глюкозата се открива във всяка жива клетка на планетата. Ако не я получим от диетата, тялото ни го произвежда. Фруктозата е различна. Телата ни не го произвеждат в значително количество и няма физиологична нужда от това. Фруктозата може да бъде метаболизирана само от черния дроб в значителни количества. Това не е проблем, ако ядем малко или току-що сме тренирали. В този случай фруктозата ще се превърне в гликоген и ще се съхранява в черния дроб, докато не се нуждаем от нея. Ако обаче черният дроб е пълен с гликоген яденето на много фруктоза претоварва черния дроб, принуждавайки го да превърне фруктозата в мазнина  Когато многократно ядете големи количества захар, този процес може да доведе до мастен черен дроб и всякакви сериозни проблеми. Имайте предвид, че всичко това НЕ се отнася до плодовете. Почти е невъзможно да преяждате фруктозата, като ядете плодове.

 

 

            Намалете солта!

 

            Солта стимулира апетита. Солта, обаче, създава и множество здравословни проблеми. Намалете приема на сол постепенно, за да не подлагате на риск Вашето здраве! Солта е вредна, не случайно я наричат бялата смърт.

            Тялото ни се нуждае от сол, но в минимални количества. Съвременните храни са толкова пресолени, за да стимулират апетита на консуматора,  че допълнителното осоляване не е нужно. Излишната сол в организма води до задържане на течности, влошава работата на бъбреците и черния дроб, отлага се в тъкъните и ставите, склерозира артериите. Някои данни показват, че повишеният прием на сол може да бъде свързан с повишен риск от рак на стомаха.

 

 

            Каква храна да ядем?

 

            Изборите, които правим в храната, която поемаме, имат много общо с това как се чувстваме и как живеем. Има храни, които произвеждат живот, както и храни, които произвеждат болест и смърт.

 

            Животът произлиза от живот. Ако искате да израстне дърво в двора ви, трябва да поставите разсад. Ако искате моркови, ви трябват семена.

            По подобен начин, ако желаете живот за тялото си, трябва да започнете с живот в храните, които слагате в устата си. Живите храни /несготвените храни/ изграждат живи тела. Растенията извличат минерали от почвата и ги синтезират до високо организирани и сложни материали, полезни за животинския живот. Тези живи химикали се пренасят от растителните храни в телата на тези, които ги консумират.

            Рафинираните масла, захарта, млечните продукти и преработените храни задръстват деликатния механизъм на тялото. Твърде много хора са преждевременно остарели, уморени или болни поради недоброкачествения начин на хранене. Знанието за храненето е първата стъпка към нов живот.

 

            По-малко термична обработка!

 

            Всяка храна, която е обработена термично е концентрирана – от нея извлечено голямо количество вода и полезни вещества. Нагряването променя природното равновесие на произвеждащи живот химикали в пресните плодове и зеленчуци. Губят се витамини, разрушават се фибри и се изменя химичната структура на храните. Много от естествените фибри се разграждат по време на готвенето. Фибрите са необходими за здрава функция на стомашночревния тракт. Несготвените храни притежават всички свои ензими. Температура над 47,8 градуса унищожават ензимите в естествените храни. Несготвените плодове и зеленчуци са лесни за храносмилане. Несготвените храни отнемат 50-75% по-малко време, отколкото готвените храни, за да преминат през тялото ни. Несготвените храни пораждат по-малко износване на тялото и е нужна по-малко енергия за поправяне или възстановяване. Готвените храни изискват малко дъвчене, което води до намалена слюнка и смесване на ензими с храната. Тази неправилно сдъвкана храна не е подготвена за по-нататъшно храносмилане и често изисква увеличен разход на енергия за смилане в стомаха.

 

            Консумирайте повече плодове!

 

            Всеки плод съдържа близо 90 процента вода, както и минерали, въглехидрати, аминокиселини, мастни киселини и витамини, нужни на нашето тяло. Никоя друга храна не притежава толкова много живителна сила. Благодарение на плодовете тялото ни се прочиства и заработва на пълни обороти. За смилането на плодове е нужна много по-малко енергия отколкото за другите храни.

 

            Не пребрегвайте вашето тяло - то е ваш спътник през целия си живот. Както са казали: „Третирайте тялото си като храм“. 



Тагове:   здраве,   живот,   хранене,


Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: designyourlife
Категория: Други
Прочетен: 7085
Постинги: 17
Коментари: 5
Гласове: 3
Архив
Календар
«  Август, 2018  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031